Chiny najszybciej rozwijającym się rynkiem podróży biznesowych na świecie

Chiny stały się najszybciej rozwijającym się i największym rynkiem turystyki biznesowej na świecie. Wskazują też na to badania GBTA (Global Business Travel Association), zgodnie z którymi należy oczekiwać, że całkowite wydatki na podróże służbowe w Chinach wzrosną o 9,2 procent w tym roku osiągając 317,9 miliardów USD. W 2017 roku spodziewany jest kolejny wzrost wydatków o 8,4 proc do kwoty 344,6 miliardów USD. Dla porównania zakłada się, że wydatki na podróże służbowe w USA osiągną 293,1 miliardów USD w 2017 roku. Ta różnica pokazuje dalsze utrwalenie przewagi Chin na rynku podróży biznesowych na świecie.

Duże znaczenie Chin na rynku turystyki biznesowej podkreślają przedstawiciele firm uczestniczących w ostatnim IT & CM China 2016, które odbyło się w Szanghaju. „Rynek chiński jest teraz jednym z najszybciej rozwijających się rynków turystyki MICE na świecie. Od dawna na rynku chińskim promujemy Berlin jako wiodący kierunek MICE na świecie. Konieczne jest zatem stałe gromadzenie wiedzy rynkowej, śledzenie trendów rynkowych oraz spotkania twarzą w twarz z partnerami, z przemysłu chińskiego. IT & CM Chiny okazała się być dobrą platformą do osiągnięcia tych celów w latach ubiegłych” powiedział Ralf Ostendorf, Dyrektor Berlin Tourismus & Kongress GmbH.

Z kolei Pan Nopparat Maythaveekulchai, Prezes Thailand Convention and Exhibition Bureau uzasadniając 30% wzrost liczby wystawców z Tajlandii stwierdził że „Chiny są jednym z najlepszych odbiorców Tajlandii na rynku podróży MICE. Ze względu na szybki wzrost chińskiej gospodarki i przemysłu turystyki biznesowej, Tajlandia nadal pozostaje ulubionym kierunkiem dla Chin. Ponadto, nasz stały udział w targach przynosi znakomite rezultaty. IT & CM China jest dobrą platformą dla spotkań z międzynarodowymi i wiodącymi chińskimi graczami oraz umożliwia zdobywanie coraz więcej potencjalnych klientów i kontraktów. Co więcej, ta impreza jest również miejscem prezentacji najnowszej kampanii marketingowej Tajlandii “Thailand CONNECT… Our Heart Your World”, pokazującej że Tajlandia jest nie tylko wyjątkową destynacją w sercu grupy ASEAN ale także ważnym centrum rozwijającego się biznesu turystycznego MICE w regionie Azji i na rynkach światowych”

Natomiast Bobby Ong, wiceprezes Sales & Marketing Accor Hospitality tak skomentował ich obecność na targach już 5 rok z rzędu „Nasza dotychczasowa obecność stale przynosi zadawalające wyniki biznesowe przyczyniając się do pozyskiwania coraz nowych klientów i kontraktów. Ponieważ w dalszym ciągu rozwijamy markę Accor, IT & CM China jest świetną platformą, na której jesteśmy w stanie rozwijać promocję marki oraz naszych nowych hoteli”. (TC)

Informacje o IT&CM CHINA 2016

IT&CM China 2016 odbyła się w dniach od 6 do 8 kwietnia 2016r. w centrum Exhibition & Convention Center of International Sourcing w Szanghaju. Byla to już 10-a impreza branży MCE w Chinach, której towarzyszyło hasło “Promote China to the World and the World to China” (Promocja Chin na Świecie i promocja Świata w Chinach). W wydarzeniu wzięło udział ponad 3000 profesjonalistów z branży MICE reprezentujących sektory DMCs, PCOs, corporate travel (turystyki korporacyjnej) i associations (stowarzyszeń), a także 400 przedstawicieli hoteli. Odbyło się ponad 10,000 spotkań biznesowych oraz 60 biznesowych sesji edukacyjnych i networkingowych. Wydarzenie zorganizowane zostało jak co roku przez TTG Events, biznesowy oddział TTG Asia Media, CITS International M.I.C.E

Źródło: TTG Asia Media Pte Ltd

Dodaj komentarz