Air France będzie latać na biopaliwie

Loty na zrównoważonym paliwie lotniczym na trasie z San Francisco do Paryża rozpoczną się 1 czerwca przyszłego roku. Pozwolą przewoźnikowi obniżyć emisję CO2 o 6 tysięcy ton w ciągu kolejnych 16 miesięcy.

Dzięki porozumieniu z firmami z sektora paliwowego Shell Aviation i World Energy, od czerwca przyszłego roku francuska linia planuje wykorzystywać zrównoważone paliwo lotnicze podczas lotów z San Francisco do Paryża. Oblicza się, że pozwoli to obniżyć emisję CO2 o 6 tysięcy ton na przestrzeni kolejnych 16 miesięcy. Air France rozpoczął pierwsze próby z wykorzystaniem paliw alternatywnych do lotów komercyjnych w 2014 roku i od tamtej pory intensywnie inwestuje w innowacje i współpracuje z naukowcami nad rozwojem tej dziedziny. Program francuskiej linii na rzecz zrównoważonego rozwoju pod nazwą „Horyzont 2030” zakłada między innymi obniżenie do 2030 roku emisji CO2 o 50%, co będzie można osiągnąć przede wszystkim poprzez inwestycje w paliwooszczędne samoloty i wykorzystanie biopaliw.

Linia lotnicza Air France, Shell Aviation oraz dostawca biopaliw na rynku amerykańskim – firma World Energy podpisały list intencyjny dotyczący zamiaru wykorzystywania paliwa zrównoważonego do lotów na trasie San Francisco – Paryż. Na wspomnianej trasie francuski przewoźnik będzie korzystał z mieszanki paliwa tradycyjnego i zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF) począwszy od 1 czerwca 2020. Współpraca między trzema firmami jest potwierdzeniem aktualnych potrzeb rynku lotniczego – korzystania z alternatywnych paliw, które pozwolą realizować loty w sposób bezpieczny i wydajny, przy minimalizacji szkód dla środowiska. Paliwo, z którego będzie korzystał Air France jest wytwarzane z niejadalnych tłuszczów i olejów odpadowych. To paliwo alternatywne do tradycyjnej nafty lotniczej, certyfikowane przez niezależną organizację RSB, które spełnia surowe normy środowiskowe i może być dostarczane do samolotów z wykorzystaniem istniejących na lotniskach standardowych instalacji do tankowania. Air France szacuje, że zastosowanie paliwa zrównoważonego na wspomnianej trasie pomoże zredukować emisję CO2 o około 6 tysięcy ton w okresie 16 miesięcy.

Air France od dawna opowiada się za stworzeniem rentownego i sprawnie działającego sektora zrównoważonych paliw lotniczych. Linia rozpoczęła pierwsze testy z wykorzystaniem paliw alternatywnych do lotów komercyjnych w 2014 roku i od tamtej pory intensywnie inwestuje w innowacje i współpracuje z naukowcami nad rozwojem tej dziedziny. Potwierdza to szczere zaangażowanie francuskiego przewoźnika w ograniczanie jego wpływu na środowisko naturalne. Obecnie linia realizuje swój program na rzecz zrównoważonego rozwoju o nazwie „Horyzont 2030”. Zakłada on między innymi obniżenie do 2030 roku emisji CO2 o 50%, co będzie można osiągnąć przede wszystkim poprzez inwestycje w paliwooszczędne samoloty i wykorzystanie biopaliw.

Zrównoważone paliwa lotnicze są integralną częścią naszej polityki proekologicznej. Stanowią natychmiastową i konkretną odpowiedź na aktualne wyzwania środowiskowe, dlatego musimy wspierać ich produkcję. Przedsięwzięcie w Kalifornii dowodzi jasnej zależności – jeśli rządy państw zadbają o odpowiedni system motywacji i wsparcia branży, to w odpowiedzi produkcja wzrasta, a linie lotnicze otrzymują środki i warunki do podjęcia działań. My jako społeczeństwo, powinniśmy brać z tego przykład i powielać to rozwiązanie na całym świecie, w tym na własnym rynku, we Francji ”. – powiedziała Anne Rigail, Prezes Air France.

Wśród wszystkich zdobyczy nowych technologii, zrównoważone paliwa lotnicze mają do odegrania ogromną rolę w ograniczaniu emisji CO2 generowanej przez sektor lotniczy. Dzięki natychmiastowym działaniom i dobrej współpracy branży, jest możliwe, aby nadal latać, ale emitować mniej. Jednakże, jesteśmy dopiero na początku tej drogi. Decyzja Air France daje nam okazję do zwiększenia dostaw zrównoważonego paliwa. Shell wspiera branżę w tworzeniu proekologicznego lotnictwa. Zobowiązania linii, jakich przykładem jest ostatnia decyzja Air France, pozwalają przyspieszać transformację sektora paliwowego. Dzięki nim, producenci zyskują zielone światło dla inwestycji w budowę nowych rafinerii i wymaganej infrastruktury dostawczej dla paliw zrównoważonych.” – powiedziała Anna Mascolo, Wiceprezes Shell Aviation.

Jesteśmy dumni, że Air France i Shell będą mogły zaoferować swoim klientom możliwość niskoemisyjnych podróży lotniczych. Droga do upowszechnienia się zrównoważonych paliw w lotnictwie, wiedzie poprzez budowanie świadomości i politykę wsparcia jak ta, prowadzona przez władze Kalifornii. Ta ważna współpraca pozwoli nagłaśniać kwestię paliw alternatywnych zarówno wśród konsumentów, jak i ustawodawców na całym świecie.” – powiedział Bryan Sherbacow, Dyrektor Handlowy, World Energy.

O Shell Aviation

Dzięki jednej z najbardziej rozległych sieci tankowania na świecie, która dostarcza paliwa i smary na 900 lotniskach, w ponad 60 krajach, klienci Shell Aviation to zarówno prywatni piloci, jak i największe światowe linie lotnicze. Zróżnicowana oferta Shell Aviation obejmuje wysokiej klasy paliwa do różnych typów silników, oleje silnikowe, smary i usługi tankowania wszystkich typów samolotów. Światowej klasy, wydajny operacyjnie łańcuch dostaw gwarantuje odbiorcom pewność, bezpieczeństwo i wysoką jakość paliwa. Shell Aviation zajmuje pozycję lidera w procesie transformacji sektora paliwowego na rzecz lotnictwa. W swojej strategii promuje wykorzystanie paliw niskoemisyjnych, redukcję i kompensację CO2. Więcej informacji na Shell Aviation

O World Energy

World Energy jest jednym z największych i najdłużej działających dostawców biopaliw w Ameryce Północnej. Założona w 1998 roku firma prowadzi zakłady produkcji zaawansowanych paliw bio-diesla w wielu miastach USA. Firma posiada rafinerię odnawialnego oleju napędowego i pierwszą na świecie komercyjną fabrykę produkującą zrównoważone paliwo lotnicze (SAF) oraz liczne centra dystrybucyjne na terenie Stanów Zjednoczonych i Kanady. Więcej informacji na worldenergy.net.

You May Also Like

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: