ASEAN Tourism Forum 2018 – imponująca ceremonia otwarcia

W sercu północnej Tajlandii w Chiang Mai w ubiegłym tygodniu obyło się ASEAN Tourism Forum 2018 (ATF). W wydarzeniu udział wzięło kilka polskich biur turystycznych.

ATF 2018, fot. DKK (C)

W hołdzie tajskim tradycjom, uroczystość rozpoczęto od wystawnej ceremonii otwarcia i bankietu na rozległym terenie Royal Park Rajapruek. Uroczystości towarzyszyła podniosła atmosfera, a udział w niej wzięli  wszyscy ministrowie turystyki państw członkowskich ASEAN, w tym Tajlandii, Kambodży, Laosu, Wietnamu, Singapuru, Filipin, Birmy, Indonezji, Malezji i Brunei.

ATF 2018 fot. DKK (c)

 

Dzięki temu, że uroczystość otwarcia obyła się na świeżym powietrzu, setki zaproszonych delegatów miało okazję zjeść wykwintną kolację pod gwiazdami, serwowaną przez najlepszych tajskich kucharzy u stóp gór graniczących z Chiang Mai. W tle rozbrzmiewała tajska muzyka, a zapach świeżych kwiatów przyjemnie splatał się z delikatna wonią tajkiej zieleni.

Niesamowite wrażenie wywarł pokaz taneczny z flagami państw członkowskich ASEAN. A swoją urodą zachwycały tajskie księżniczki.

ATF 2018 fot. DKK (c)

W International Exhibition and Convention Centre w Chiang Mai w dniach 22 – 26 stycznia 2018 odbyły się targi turystyczne TRAVEX, podczas których 275 organizacji sprzedających produkty (w 323 lokalizacjach) z 10 krajów spotykało się z 240 nabywcami produktów z całego świata.

Tajlandia miała największą liczbę uczestników sprzedaży z 146 stoiskami ze 117 firm, a następnie Singapur z 41 punktami, Malezją z 40 punktami, Indonezją z 31 punktami itp.

Wśród kupujących, którzy brali udział w ATF 2018, prawie 26% pochodziło z regionu ASEAN, 47% z Unii Europejskiej, 16,7% z obu Ameryk, a pozostałe 10,3% z innych krajów azjatyckich.

Równolegle z TRAVEX-em odbywały się prezentacje każdego z państw członkowskich ASEAN, których przedstawiciele dostarczyli wiadomości o planach, osiągnięciach i rozwoju turystyki z każdego kraju.

Tourism Authority of Thailand zaprezentował nową kampanią i hasło, które mają na celu promowanie turystyki do drugorzędnych miejsc w kraju – “Open to the New Shades”.  Na rynkach międzynarodowych nadal używane będzie  znane od wielu lat  hasło “Amazing Thailand” – które jest popularne i dobrze rozpoznawalne. 

ATF 2018 fot. DKK (c)

Podczas targów znakomicie prezentował się Wietnam, który w przyszym roku będzie gospodarzem ATF 2019. 

Tekst i zdjęcia, Dorota Kozioł Komarnicka 


Poniżej klip z Ceremonii Otwarcia ATF 2018:

oraz klip z International Exhibition and Convention Centre, więcej filmów na naszej stronie FB

 

You May Also Like

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: