Belgrad – Vrbnica. Rosyjskie koleje zmodernizują linię kolejową z Montenegro

Koleje Rosyjskie i Serbia podpisują umowę o wspólnej realizacji projektu modernizacji Belgradu – Vrbnicy – granicznej linii kolejowej z Montenegro (Bar).

Oleg Belozerov, dyrektor naczelny i prezes zarządu kolei rosyjskich, oraz Zorana Mihajlović, wicepremier i minister budownictwa, transportu i infrastruktury Republiki Serbii, podpisali umowę o wspólnej realizacji projektu modernizacji linia kolejowa z Belgradu do Baru na granicy z Czarnogórą przez Vrbnica i odcinek między Valjevo i granicą z Czarnogórą.

Podpisanie odbyło się podczas wizyty premiera Rosji Dmitrija Miedwiediewa w Belgradzie w dniu 19 października 2019 r.

Strony podkreśliły swoje zdecydowane zaangażowanie w aktywne rozwijanie wzajemnie korzystnej współpracy przy projektach kolejowych i wyraziły zamiar podpisania nowej umowy.

Również w ramach międzyrządowej umowy o udzieleniu rządowi Republiki Serbii państwowej pożyczki eksportowej podpisano dodatkową umowę do umowy zawartej w dniu 17 stycznia 2019 r. Między RZD International LLC, spółką zależną kolei rosyjskich, która wdraża RZD Holding międzynarodowa infrastruktura zagraniczna oraz infrastruktura kolei serbskich JSC. Ta dodatkowa umowa dotyczy modernizacji i przebudowy systemów sygnalizacji, centralizacji i blokowania, komunikacji i telekomunikacji wraz z utworzeniem jednolitego centrum kontroli zarządzania ruchem pociągów w Republice Serbii.

„Dziś podpisano dwa ważne dokumenty, które przenoszą naszą współpracę na nowy poziom. Jesteśmy gotowi rozpocząć aktywną pracę nad nowym dużym projektem. Oprócz istniejącego placu budowy, dodaliśmy do arsenału naszego współpraca innowacyjny komponent technologiczny, a także nowoczesne kompleksy oprogramowania. Mówię o wspólnych pracach nad budową zunifikowanego centrum kontroli zarządzania ruchem pociągów – powiedział Oleg Belozerov.

Od 2014 r. Rosyjskie koleje zmodernizowały i przebudowały łącznie ponad 200 km infrastruktury kolejowej w różnych regionach Serbii. Obecnie trwają prace przy budowie tunelu i wiaduktu Čortanovci w równinie zalewowej Dunaju na odcinku Stara Pazova – Nowy Sad linii Belgrad – Budapeszt.

Umowa nr 1 o wartości 940 milionów USD między Russian Railways International LLC i Serbian Railways została podpisana 23 maja 2013 r.

Kontrakt obejmuje budowę i elektryfikację drugiego 15-kilometrowego toru na linii kolejowej Belgrad – Pančevo, przebudowę sześciu odcinków paneuropejskiego korytarza o łącznej długości 112 km, przebudowę istniejącego toru i budowę drugiego nowego toru na odcinku 40,4 km linii kolejowej Stara Pazov – Nowy Sad oraz przebudowę 77,6 km odcinka linii kolejowej Belgrad – Bar, a także dostawę rosyjskich pociągów diesla.

Umowa nr 2 o łącznej wartości 230 mln EUR została podpisana przez RZD International LLC i Serbian Railways Infrastructure JSC w dniu 17 stycznia 2019 r.

Dokument przewiduje zakończenie prac i dostawę materiałów w ramach drugiej fazy przebudowy, modernizacji i budowy dwutorowej linii kolejowej zdolnej do obsługi prędkości 200 km / h na odcinku 40,44 km Stara Pazov – Sekcja Nowy Sad na linii Belgrad – Budapeszt. W szczególności prowadzone będą prace związane z budową infrastruktury elektrycznej i obiektów architektonicznych, budowlanych, energetycznych i pokrewnych, prace nad regulacją cieków wodnych i układem drenażu gruntowego.

Zgodnie z warunkami umowy RZD International LLC opracuje również projekt przebudowy i modernizacji 210-kilometrowego odcinka od Valjevo do granicy państwowej z Czarnogórą przez Vrbnica w celu przeprowadzenia dalszych prac.

Ponadto RZD International LLC zaprojektuje i zbuduje jednolite centrum sterowania pociągiem w Republice Serbii. Według szacunków ekspertów utworzenie takiego centrum zajmie około trzech lat.

You May Also Like

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: