Polskie start-upy nabierają rozpędu. Biznes zaczyna się po trzydziestce

Według najnowszego raportu Fundacji Startup Poland, który został przedstawiony w trakcie trwania XXVII Forum Ekonomicznego w Krynicy-Zdroju polskie start-upy tworzą głównie przedsiębiorcy między trzydziestym, a czterdziestym rokiem życia. Jedna trzecia młodych przedsiębiorców to kobiety, natomiast na własny biznes decyduje się zaledwie co 5. naukowiec.

Raport Polskie Startupy 2017 przedstawia badania wykonane przez fundację Startup Poland przeprowadzone na najbardziej innowacyjnych przedsiębiorstwach w Polsce z sektora gospodarki cyfrowej. Partnerami raportu są Polski Fundusz Rozwoju i PFR Ventures.

“Rynek polskich startupów dojrzewa, a po ostatnich badaniach widać, że polscy młodzi przedsiębiorcy są coraz bardziej doświadczeni, bo mają już za sobą pracę w korporacji, czy firmie rodzinnej” – mówi Paweł Borys, prezes zarządu Polskiego Funduszu Rozwoju.

Prezes PFR zaznacza, że w Polsce poprawia się ekosystem start-upów. Wprowadzany jest tak zwany plan wicepremiera Morawieckiego, gdzie jest szereg zmian dla poprawy działania biznesu: ułatwienia związane z księgowością, w zakresie podatków czy ubezpieczeń społecznych. PFR Ventures wprowadza natomiast w dużej skali fundusze, które przez następnych pięć do siedmiu lat ułatwią dostęp do finansowania między innymi początkującym firmom.

Julia Krysztofiak-Szopa, prezes Startup Poland zwraca uwagę, że niewiele młodych firm korzysta z zewnętrznego wsparcia finansowego.

“Ponad sześćdziesiąt procent start-upów w Polsce nigdy nie miało inwestora, nie korzystało z dofinansowania czy dotacji” – mówi Julia Krysztofiak-Szopa.

Natomiast innowacyjne polskie przedsiębiorstwa cieszą się dużym zainteresowaniem i przyciągają zagranicznych inwestorów. Z takiego wsparcia korzysta około 20 procent firm.

Młodzi przedsiębiorczy coraz odważniej ze swoimi produktami oraz usługami wchodzą na rynki zagraniczne. Start-upy wpływają także na zmniejszające się bezrobocie – ponad 70 procent młodych firm zatrudnia pracowników. Z badań wynika także, że procent nowych biznesów może pochwalić się regularnymi przychodami.

Materiał powstał we współpracy z Polską Agencją Inwestycji i Handlu.

Źródło informacji: Centrum Prasowe PAP

You May Also Like

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: