“Kobiety w IT” – raport badawczy Fundacji Carrots

23 maja 2018 r. Fundacja Carrots, wspierająca kobiety w branży IT, zaprezentowała wyniki analizy sytuacji kobiet w branży IT w Polsce, przeprowadzonej wraz z partnerami: Accenture Polska, Connectis, Filttr, Newspoint, SW Research, Kreatik, pod patronatem Ministerstwa Cyfryzacji. Premiera raportu “Kobiety w IT” odbyła się w Mindspace w Warszawie.

W badaniach ankietowych prowadzonych przez Fundację wzięło udział ponad 2 tysiące kobiet, wśród których prawie tysiąc pracuje obecnie w branży IT (pozostałe zajmują się innymi obszarami lub są bezrobotne). Wyniki zostały uzupełnione ilościową i jakościową analizą mediów pod kątem zagadnień dotyczących kobiet specjalizujących się w nowych technologiach oraz komentarzami ekspertek i ekspertów.

“Jak dzisiaj wygląda praca kobiet w IT? Kim są kobiety, które zdecydowały się na tę ścieżkę zawodową? Co zmotywowało je do tego wyboru? Jakie są ich oczekiwania wobec pracodawców? Jak odnajdują się w zespołach, w których często ponad 86% stanowią mężczyźni? Jak mówią o sobie samych i wreszcie, jak postrzegane są przez media? Na te i inne pytania znajdziecie Państwo odpowiedź w raporcie +Kobiety w IT+. Zapraszam do lektury” – mówi Małgorzata Ratajska-Grandin, prezes Fundacji Carrots.

Zachęcamy do zapoznania się z pełną wersją raportu, który dostępny jest online. Pobrać można go ze strony gocarrots.org/raport2018, płacąc krótkim wpisem opublikowanym na swoim koncie na Twitterze.

Pełna treść informacji prasowej znajduje się w załączniku.

Fundacja Carrots od 2011 roku tworzy społeczność Geek Girls Carrots i przyciąga kobiety do branży IT. W kilkunastu miastach na całym świecie organizuje spotkania inspiracyjno-networkingowe, warsztaty programistyczne oraz promuje sylwetki kobiet – wzór do naśladowania dla adeptek świata nowych technologii. Przyciąga profesjonalistów i osoby stawiające pierwsze kroki, szukające nowych możliwości zawodowych. Kreuje przyjazną przestrzeń do wymiany wiedzy, doświadczeń i kontaktów. Sprawia, że świat IT staje się bardziej różnorodny, a przez to bardziej innowacyjny, konkurencyjny i po prostu ciekawszy.

Źródło informacji: Fundacja Carrots

You May Also Like

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: