KROSS buduje nowatorską linię produkcyjną ram rowerowych z karbonu

 
Największy producent rowerów w Polsce otrzymał unijne dofinansowanie, które ma służyć opracowaniu i testowaniu ram z włókien węglowych. Unikatowa linia w Przasnyszu już powstaje, a fabryk dysponujących tak zaawansowanym sprzętem można naliczyć tylko kilka w Europie.
To spore wyróżnienie. KROSS realizuje projekt pod tytułem „Opracowanie innowacyjnej pilotażowej linii do produkcji kompozytowych ram rowerowych na bazie włókna węglowego”, dofinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020. Kwota dofinansowania wynosi 1 845 373,93 zł, zaś wartość całego projektu to 4 646 075,50 zł. W efekcie powstaną ramy o wyraźnie lepszej jakości. Celem firmy jest przeprowadzenie szeroko zakrojonych badań przemysłowych, tak aby stworzyć własną technologię produkcji. Ten producent stanie się więc chlubnym wyjątkiem europejskiej marki, tworzącej karbonowe ramy u siebie.
 
Jako lider polskiego rynku rowerowego i znaczący gracz eksportowy w Europie ta marka doskonale rozumie, jak ważne jest włókno węglowe w produkcji dwóch kółek. Zapewnia on wyjątkową lekkość i wytrzymałość ramy oraz widelca.
Nowa pilotażowa linia zastąpi jeden z dotychczas używanych magazynów i ma służyć testowaniu ram karbonowych pod względem sposobu produkcji oraz wytrzymałości używanych materiałów. Inicjatywa ma charakter badawczy, natomiast zaprojektowane i zbudowane w ten sposób rowery docelowo trafią do sprzedaży. Tak zaawansowaną linię produkcyjną ma zaledwie kilka fabryk w Europie i bez wątpienia decyzja KROSS żeby ją rozwijać, będzie miała spore znaczenie na zagranicznym rynku rowerowym. Umożliwi to w przyszłości zwiększenie eksportu do Czech, Niemiec, Włoch i Hiszpanii.
 
Po zakończeniu projektu, korzystając z wyników badań, KROSS zamierza budować w swojej fabryce w Przasnyszu karbonowe ramy rowerowe i oparte na nich rowery – na każdym etapie procesu produkcyjnego. Będą potem używane jako baza dla doskonale znanych na polskim podwórku modeli górskich z serii Level i nowych modeli z pełnym zawieszeniem.
 
Źródło informacji: KROSS
Fot.: Maja Włoszczowska
 

You May Also Like

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: