Liczba osób odwiedzajacych Tajlandię przekroczyła 35 mln! To zasługa bezkonkurencyjnego położenia geograficznego – podkreśla TAT

Tajlandia wciąż rośnie w siłę. W 2017 roku liczna otwierających ten bez wątpienia piękny kraj przekroczyła 35 mln. Powstają nowe programy, które mają na celu pokazanie tego, co w Tajlandii jeszcze nieodkryte. Działania marketingowe mają za zadanie pokierować ruchem turystycznym w taki sposób, by odwiedzający trafili do mniej znanych, za to urokliwych miejscowości, w których na turystów czeka wiele miłych niespodzianek.

Tajlandzki Urząd Turystyki (TAT) podkreślił “bezkonkurencyjne położenie geograficzne Tajlandii”, która leży w sercu ASEAN oraz regionu Azji i Pacyfiku ” co jest głównym powodem, dla którego liczba odwiedzających Tajlandię, będzie nadal wzrastać.

– Międzynarodowe porty lotnicze w Tajlandii obsługują 135 regularnych i wyczarterowanych linii lotniczych. Tanie linie lotnicze z Wietnamu, Chin, Japonii, Indonezji, Malezji, Singapuru, Korei, Tajwanu i Hongkongu zwiększają swoje częstotliwości do Bangkoku, jak również innych popularnych miejsc turystycznych; takie jak Phuket i Chiang Mai – zauwazył pan Tanes Petsuwan.

-Phuket, Pattaya i Samui są teraz domem dla wielu rejsów i przystani żeglarskich. Łączność Ferry rośnie z Malezją i będzie rosnąć w przyszłości z Indonezją, Kambodżą i Myanmar – dodaje.

Aby rozwinąć to rozszerzenie, TAT wprowadził nowy portfel “Poznaj Tajlandię i więcej”, koncentrując się na czterech kluczowych doświadczeniach, które zwiększają jego inicjatywę ASEAN Connectivity o nowe kombinacje docelowe.

Cztery nowe programy:

„A Journey to ASEAN Ancient Kingdom “, aby promować północną Tajlandię jako połączenie z historycznymi szlakami na północy ASEAN.

“ASEAN Peranakan and Nature Trail“, który łączy nadbrzeżne miasta Andaman, podkreślając charakterystyczną dla Phuket kulturę Peranakan i wyróżniającą się scenę gastronomiczną.

“Mekong Active Adventure Trail”, który łączy północny wschód (Isan) z Kambodżą. Szlak pokazuje Buri Ram jako miasto sportowe i jest idealny dla podróżników, którzy uwielbiają łączenie sportów z przygodowymi podróżami.

“Światowe miasta kulinarne i dziedzictwa kulturowego ASEAN” podkreślają kulinarne doświadczenia podróży w głównych i wyjątkowych miastach prowincji Środkowego Regionu w Tajlandii, a także w Malezji i Singapurze. Trasa koncentruje się na kulturze jedzenia, kuchni lokalnej, światowej klasy restauracjach i najważniejszych wydarzeniach w wyróżnionych miastach. Bangkok jest światowym centrum gastronomicznym.

Jako gospodarz Forum Turystyki ASEAN, TAT organizuje post-wycieczki, które zawierają również kilka tras ASEAN Connectivity, które jeszcze bardziej wzmacniają zaangażowanie TAT w promowanie ASEAN jako jednego celu – dodał pan Tanes Petsuwan.

Kraje ASEAN są zbiorowym największym rynkiem źródeł odwiedzin w Tajlandii w Azji. Tajlandia powitała ponad 9 milionów odwiedzających ASEAN w 2017 r., A największym rynkiem jest Malezja, a następnie Lao PDR. i Singapur.

Pan Tanes podkreślił, że Chiang Mai również korzysta z wygodnego dostępu do linii lotniczych. W 2017 roku ponad 18 000 lotów międzynarodowych wykorzystywało międzynarodowe lotnisko w Chiang Mai. W grudniu 2017 r. Firma Qatar Airways uruchomiła bezpośrednią, nieprzerwaną usługę z Doha do Chiang Mai.

Dodał też,  że Tajlandia przekroczyła granicę 35 milionów odwiedzin odwiedzających w 2017 r. I przewiduje przychody z turystyki od międzynarodowych turystów w wysokości 53 miliardów dolarów. Na rok 2018 TAT wyznaczył docelowy wzrost o osiem procent w przychodach z turystyki z rynku międzynarodowego – powiedział.

Informacje pochodzą z ASEAN Tourism Forum, Thailand Media Briefing 24 stycznia 2018 roku.

Dorota Kozioł Komarnicka

You May Also Like

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: