Liczba osób odwiedzajacych Tajlandię przekroczyła 35 mln! To zasługa bezkonkurencyjnego położenia geograficznego – podkreśla TAT

Tajlandia wciąż rośnie w siłę. W 2017 roku liczna otwierających ten bez wątpienia piękny kraj przekroczyła 35 mln. Powstają nowe programy, które mają na celu pokazanie tego, co w Tajlandii jeszcze nieodkryte. Działania marketingowe mają za zadanie pokierować ruchem turystycznym w taki sposób, by odwiedzający trafili do mniej znanych, za to urokliwych miejscowości, w których na turystów czeka wiele miłych niespodzianek.

Tajlandzki Urząd Turystyki (TAT) podkreślił “bezkonkurencyjne położenie geograficzne Tajlandii”, która leży w sercu ASEAN oraz regionu Azji i Pacyfiku ” co jest głównym powodem, dla którego liczba odwiedzających Tajlandię, będzie nadal wzrastać.

– Międzynarodowe porty lotnicze w Tajlandii obsługują 135 regularnych i wyczarterowanych linii lotniczych. Tanie linie lotnicze z Wietnamu, Chin, Japonii, Indonezji, Malezji, Singapuru, Korei, Tajwanu i Hongkongu zwiększają swoje częstotliwości do Bangkoku, jak również innych popularnych miejsc turystycznych; takie jak Phuket i Chiang Mai – zauwazył pan Tanes Petsuwan.

-Phuket, Pattaya i Samui są teraz domem dla wielu rejsów i przystani żeglarskich. Łączność Ferry rośnie z Malezją i będzie rosnąć w przyszłości z Indonezją, Kambodżą i Myanmar – dodaje.

Aby rozwinąć to rozszerzenie, TAT wprowadził nowy portfel “Poznaj Tajlandię i więcej”, koncentrując się na czterech kluczowych doświadczeniach, które zwiększają jego inicjatywę ASEAN Connectivity o nowe kombinacje docelowe.

Cztery nowe programy:

„A Journey to ASEAN Ancient Kingdom “, aby promować północną Tajlandię jako połączenie z historycznymi szlakami na północy ASEAN.

“ASEAN Peranakan and Nature Trail“, który łączy nadbrzeżne miasta Andaman, podkreślając charakterystyczną dla Phuket kulturę Peranakan i wyróżniającą się scenę gastronomiczną.

“Mekong Active Adventure Trail”, który łączy północny wschód (Isan) z Kambodżą. Szlak pokazuje Buri Ram jako miasto sportowe i jest idealny dla podróżników, którzy uwielbiają łączenie sportów z przygodowymi podróżami.

“Światowe miasta kulinarne i dziedzictwa kulturowego ASEAN” podkreślają kulinarne doświadczenia podróży w głównych i wyjątkowych miastach prowincji Środkowego Regionu w Tajlandii, a także w Malezji i Singapurze. Trasa koncentruje się na kulturze jedzenia, kuchni lokalnej, światowej klasy restauracjach i najważniejszych wydarzeniach w wyróżnionych miastach. Bangkok jest światowym centrum gastronomicznym.

Jako gospodarz Forum Turystyki ASEAN, TAT organizuje post-wycieczki, które zawierają również kilka tras ASEAN Connectivity, które jeszcze bardziej wzmacniają zaangażowanie TAT w promowanie ASEAN jako jednego celu – dodał pan Tanes Petsuwan.

Kraje ASEAN są zbiorowym największym rynkiem źródeł odwiedzin w Tajlandii w Azji. Tajlandia powitała ponad 9 milionów odwiedzających ASEAN w 2017 r., A największym rynkiem jest Malezja, a następnie Lao PDR. i Singapur.

Pan Tanes podkreślił, że Chiang Mai również korzysta z wygodnego dostępu do linii lotniczych. W 2017 roku ponad 18 000 lotów międzynarodowych wykorzystywało międzynarodowe lotnisko w Chiang Mai. W grudniu 2017 r. Firma Qatar Airways uruchomiła bezpośrednią, nieprzerwaną usługę z Doha do Chiang Mai.

Dodał też,  że Tajlandia przekroczyła granicę 35 milionów odwiedzin odwiedzających w 2017 r. I przewiduje przychody z turystyki od międzynarodowych turystów w wysokości 53 miliardów dolarów. Na rok 2018 TAT wyznaczył docelowy wzrost o osiem procent w przychodach z turystyki z rynku międzynarodowego – powiedział.

Informacje pochodzą z ASEAN Tourism Forum, Thailand Media Briefing 24 stycznia 2018 roku.

Dorota Kozioł Komarnicka

Dodaj komentarz