Linie Emirates prezentują pierwszą na świecie „ścieżkę biometryczną”

  • Wieloetapowe wykorzystanie biometrii – od odprawy po wejście na pokład – po raz pierwszy połączy pracę poszczególnych podmiotów na lotnisku

  • Zaawansowany etap realizacji – trwa program testowy, a wkrótce ruszą próby pilotażowe z udziałem pasażerów

  • Program jest stopniowo rozwijany od 2015 roku i stanowi część nieprzerwanych inwestycji Emirates w obsługę klienta na najwyższym poziomie

Linie Emirates prezentują pierwszą na świecie „ścieżkę biometryczną”, wyznaczając nowe standardy obsługi klienta na lotnisku. Wieloetapowe wykorzystanie biometrii – od odprawy po wejście na pokład – po raz pierwszy połączy pracę poszczególnych podmiotów na lotnisku. Zaawansowany etap realizacji – trwa program testowy, a wkrótce ruszą próby pilotażowe z udziałem pasażerów. Program jest stopniowo rozwijany od 2015 roku i stanowi część nieprzerwanych inwestycji Emirates w obsługę klienta na najwyższym poziomie.

 

Linie Emirates przygotowują się do wprowadzenia pierwszej na świecie „ścieżki biometrycznej”, która umożliwi pasażerom sprawne przemieszczanie się po macierzystym lotnisku przewoźnika Dubai International bez żadnych przeszkód.

Dzięki wykorzystaniu najnowszych osiągnięć biometrii – kombinacji systemów rozpoznawania twarzy i tęczówki – pasażerowie Emirates wkrótce będą mogli odprawić się, załatwić formalności wjazdowe, wejść do poczekalni Emirates i na pokład samolotu, zwyczajnie spacerując po lotnisku.

Najnowsze czytniki biometryczne zostały już zamontowane na terenie Terminala 3 Emirates na lotnisku w Dubaju. Można je znaleźć przy wybranych stanowiskach odprawy, w poczekalni Emirates dla pasażerów premium znajdującej się w hali przylotów B oraz przy wybranych bramkach. Miejsca, w których zainstalowano urządzenia, będą wyraźnie oznakowane.

Próby projektu „Smart Tunnel” prowadzonego przez Dyrekcję Generalną ds. Meldunku i Cudzoziemców w Dubaju (GDRFA) we współpracy z liniami Emirates rozpoczęły się 10 października. To pierwsza kontrola paszportowa, w trakcie której pasażerowie po prostu przechodzą przez tunel i otrzymują zezwolenie na wjazd od urzędu imigracyjnego bez udziału człowieka ani konieczności przybicia fizycznej pieczątki w paszporcie.

Niedługo po zakończeniu testów wewnętrznych przewoźnik rozpocznie próby identyfikacji biometrycznej w innych kluczowych punktach obsługi pasażera na lotnisku – przy stanowiskach odpraw, w poczekalni i przy bramce – a następnie przy bramkach tranzytowych i w ramach usługi szoferskiej. Wszystkie dane biometryczne będą przechowywane przez GDRFA, a pasażerowie zaproszeni do udziału w próbach zostaną poproszeni o stosowną zgodę.

„Ścieżka biometryczna” Emirates usprawni obsługę klienta i ruch pasażerski na terenie lotniska dzięki ograniczeniu liczby kontroli dokumentów i kolejek. W rezultacie możliwość rejestrowania pasażerów „na żywo” poprawi bezpieczeństwo i jakość usług przewoźników, które staną się jeszcze bardziej spersonalizowane. Na przykład pozwoli to pracownikom Emirates zlokalizować spóźniających się pasażerów na lotnisku i pomóc im zdążyć na lot.

„Ścieżka biometryczna” przewoźnika obejmie odloty, przyloty, tranzyt, usługę szoferską i poczekalnie lotniskowe w Dubaju. Chociaż początkowo system będzie skoncentrowany na podróżujących klasą pierwszą i biznes, linie Emirates zamierzają szybko rozszerzyć „ścieżkę biometryczną” na pasażerów klasy ekonomicznej w Dubaju, a w przyszłości być może również na innych lotniskach, a także przy własnych specjalnych stanowiskach odprawy załogi.

Emirates

Od momentu założenia w 1985 r. linie Emirates otrzymały ponad 500 międzynarodowych nagród za niezrównanej jakości obsługę pasażera.

Linie mają siedzibę w Dubaju, jednym z niewielu miast na świecie, które realizuje politykę otwartych przestworzy, i obok 150 innych linii lotniczych prowadzą działalność na zasadach swobodnej i uczciwej konkurencji.

Flota linii składa się z 270 szerokokadłubowych maszyn, w tym 14 samolotów towarowych, i należy do najmłodszych w przestworzach. Przewoźnik planuje powiększyć ją ponad dwukrotnie do roku 2020. Obecnie linie Emirates oczekują na dostawę 248 samolotów o wartości ponad 100 mld dolarów amerykańskich według cen katalogowych.

Linie Emirates obsługują loty w 162 kierunkach w 86 krajach Europy, Ameryki Północnej i Południowej, Bliskiego Wschodu, Afryki, Azji Południowej, Dalekiego Wschodu i Australazji.

Zapraszamy na stronę Emirates www.emirates.com

/KS/

You May Also Like

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: