Lufthansa Group: kobiece załogi z okazji Dnia Kobiet

Jutro, 8 marca, sześć załóg składających się wyłącznie z kobiet pracujących dla Lufthansy, SWISS, Austrian Airlines, Eurowings oraz Brussels Airlines, wyruszy w poranne rejsy z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet. Samoloty, za sterami których zasiądą po dwie pilotki, wystartują z Frankfurtu, Monachium, Düsseldorfu, Wiednia, Zurychu i Brukseli.

Specjalnie tego dnia, FlyingLab podczas rejsu LH440 z Frankfurtu do Houston, zostanie oddany pod kontrolę załogi złożonej z samych kobiet – w kabinie, kokpicie oraz przed kamerami. Konferencja na pokładzie A380 będzie dotyczyć nie tylko wielu aspektów związanych z cyfrową transformacją, ale podkreśli również dokonania kobiet w środowisku zdominowanym przez technologie. FlyingLab jest jedyną na świecie otwartą innowacyjną platformą na niebie. Na pokładzie samolotu odbywa się konferencja, którą każdy z pasażerów może śledzić na swoich własnym urządzeniu oraz ma możliwość przetestować najnowsze produkty i usługi. Celem tego FlyingLabu będzie South by Southwest (SXSW) – największy na świecie festiwal interaktywnego marketingu, muzyki i filmu, który odbywa się co roku w Austin w Teksasie.

“Zwiększyliśmy już liczbę kobiet aplikujących do naszej szkoły pilotów poprzez bardziej bezpośrednie kanały dotarcia oraz ułatwienia w połączeniu pracy
z życiem prywatnym,” – powiedziała Dr Bettina Volkens, Członek Zarządu i Dyrektor ds. HR oraz Działu Prawnego w  Deutsche Lufthansa AG. “15% naszych młodszych pilotów stanowią obecnie kobiety.”

Już w 1988 roku, pierwsze dwie kobiety rozpoczęły pracę na stanowiskach pilotów
w Lufthansie. W 2010 roku nastąpił przełom w przemyśle lotniczym – frachtowiec Lufthansa Cargo wystartował z jedynie żeńską załogą na pokładzie. Kobiety w kokpicie nie należą już do rzadkości. Ok. 6% pilotów w Lufthansa Group stanowią kobiety, a ich udział procentowy w ostatnich latach stale rośnie. Ok. 80% wszystkich załóg stanowią kobiety. Z myślą o kobietach pilotach Lufthansa zadbała o wprowadzenie do języka niemieckiego żeńskiej wersji stanowiska “Kapitänin”, która została zatwierdzona przez Towarzystwo Języka Niemieckiego.

Oprócz kobiet w kokpicie, Lufthansa Group zamierza również zwiększyć proporcję kobiet na stanowiskach kierowniczych, która obecnie wynosi 15%. Do roku 2021, proporcje dot. liczby kobiet na najwyższych stanowiskach kierowniczych mają wzrosnąć do poziomu 18%, a na niższych do 24%. „Aby zrealizować te cele, przygotowujemy nasze najlepsze menadżerki do objęcia kierowniczych stanowisk w przyszłości. Zostały one objęte rocznym programem kształcenia umiejętności menadżerskich,” – dodała Volkens. „Jednocześnie jest dla mnie szczególnie ważne, aby redukować nieświadome uprzedzenia podczas wypełniania wakatów. Specjalnie stworzone wideo wspiera naszych menadżerów ds. rekrutacji, aby w procesie selekcji personelu dokonywali właściwych wyborów.

Dodaj komentarz