Alibaba Group otrzymało tytuł globalnego partnera Igrzysk Olimpijskich

W ramach tej przełomowej współpracy MKOl wraz z Ruchem Olimpijskim otrzymają wsparcie z myślą o realizacji celów strategii Olympic Agenda 2020 w nowej erze cyfrowej.

DAVOS, Szwajcaria – (BUSINESS WIRE)- Międzynarodowy Komitet Olimpijski (MKOl) i Alibaba Group (NYSE:BABA) wspólnie ogłosili nawiązanie długofalowej współpracy do roku 2028 r. Dołączając do programu sponsorskiego The Olympic Partner (“Partner Olimpijski”, TOP), Alibaba zostanie oficjalnym partnerem odpowiedzialnym za “usługi w chmurze” i “usługi z zakresu platform e-handlu”, a także partnerem-założycielem Kanału Olimpijskiego.

Zawarcie partnerstwa ogłosili dziś, podczas Światowego Forum Ekonomicznego w Davos (Szwajcaria), przewodniczący MKOl Thomas Bach, Jack Ma założyciel i prezes wykonawczy Alibaba Group oraz Daniel Zhang, dyrektor generalny spółki.

Thomas Bach, przewodniczący MKOl, powiedział: “W tym nowym, cyfrowym świecie Alibaba dysponuje wyjątkowymi warunkami do tego, aby pomóc Międzynarodowemu Komitetowi Olimpijskiemu w realizacji szeregu kluczowych celów przewidzianych w strategii Olympic Agenda 2020, a jednocześnie pozytywnie kształtować przyszłość Ruchu Olimpijskiego. Jest to przełomowy, innowacyjny sojusz, który pomoże nam w efektywnej organizacji Igrzysk Olimpijskich aż do roku 2028. Przyczyni się on także do globalnego rozwoju usług cyfrowych, w tym Kanału Olimpijskiego”.

“Partnerstwo Alibaba Group i MKOl oparte jest na podobnych wartościach i wspólnej wizji jednoczenia świata i wzbogacania życia ludzi – powiedział Jack Ma, założyciel i prezes wykonawczy Alibaba Group. – Z dumą udzielamy wsparcia strategii Olympic Agenda 2020, udostępniając nasze innowacyjne usługi i technologie, które przyczynią się do rozwoju Igrzysk Olimpijskich w erze cyfrowej”.

Wkład Alibaba Group do partnerstwa będzie następujący:

– najlepsza w swej klasie infrastruktura do chmur obliczeniowych i usług w chmurze celem zwiększenia efektywności i bezpieczeństwa Igrzysk Olimpijskich, w tym spełnienia wymogów związanych analizą dużych zbiorów danych;

– utworzenie globalnej platformy e-handlu na potrzeby interesariuszy Igrzysk do kontaktów z kibicami chcącymi nabyć oficjalne, licencjonowane produkty oficjalnych partnerów Igrzysk oraz wybrane produkty sportowe z każdego miejsca na świecie;

– wykorzystanie czołowych technologii cyfrowych i “know-how” Alibaba Group w celu opracowania i dostosowania Kanału Olimpijskiego do potrzeb klientów z Chin.

“Alibaba ma zaszczyt udzielić wsparcia Międzynarodowemu Komitetowi Olimpijskiemu w przełomowym procesie cyfrowej transformacji, przybliżając się jednocześnie do własnego celu, jakim jest obsługa 2 mld klientów – powiedział Daniel Zhang, dyrektor generalny Alibaba Group. – W oparciu o nasze doświadczenie w obsłudze młodych klientów pomożemy Komitetowi Olimpijskiemu nawiązać kontakt z młodzieżą, co dzięki temu historycznemu partnerstwu przyczyni się również do wzmocnienia naszej marki”.

Tsunekazu Takeda, przewodniczący komisji MKOl ds. marketingu, powiedział: “Z radością nawiązujemy z Alibaba Group długofalową współpracę na rzecz Ruchu Olimpijskiego. To strategiczne partnerstwo odzwierciedla wagę wartości olimpijskich i rozpoczyna nowy, ekscytujący rozdział obecnej ery cyfrowej”.

Alibaba to pierwsza firma, która nawiązała z MKOl-em współpracę aż do roku 2028, a także pierwsza chińska firma, która zapewniła wsparcie w organizacji Igrzysk Olimpijskich 2022.

Alibaba będzie wspierać organizatorów wszystkich Igrzysk Olimpijskich oraz ogólnoświatowy ruch olimpijski. Uzyskane prawa obejmują wykorzystanie symboli olimpijskich, obrazów z Igrzysk Olimpijskich i oznaczeń narodowych komitetów olimpijskich w materiałach reklamowych i promocyjnych.

Prawa marketingowe przysługujące Alibabie na całym świecie obejmą Zimowe Igrzyska Olimpijskie 2018 w Pjongczangu, Letnie Igrzyska Olimpijskie 2020 w Tokio, Zimowe Igrzyska Olimpijskie w Pekinie 2022 oraz Letnie i Zimowe Igrzyska Olimpijskie w latach 2024, 2026 i 2028, których miasta-gospodarze nie zostały jeszcze wybrane przez MKOl.

Zapis konferencji prasowej:

 

MKOl

Międzynarodowy Komitet Olimpijski to niezależna międzynarodowa organizacja „not-for-profit” złożona z wolontariuszy i zaangażowana w tworzenie lepszego świata poprzez sport. Przeszło 90% dochodów MKOl trafia ponownie do obiegu w ramach szeroko pojętego ruchu sportowego, co oznacza, że codziennie ok. 3,25 mln USD wsparcia dociera do sportowców i organizacji sportowych różnego szczebla na całym świecie.

Grupa Alibaba

Misją grupy Alibaba jest umożliwienie klientom łatwego prowadzenia interesów na całym świecie. Spółka dąży do stworzenia infrastruktury transakcyjnej przyszłości, a sama Alibaba ma być dla klientów miejscem spotkań, pracy i sposobem na życie oraz organizacją, która będzie pisać swoją historię przez przynajmniej 102 lata.

Więcej informacji i szczegółów na temat firmy na nowej stronie korporacyjnej grupy Alibaba: Alizila.com

Wersja źródłowa niniejszej informacji w serwisie businesswire.com: http://www.businesswire.com/news/home/20170119005521/en/

Źródło: Alibaba Group

 

 

 

www.olympic.org

Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.

Źródło informacji: Business Wire, PAP

Dodaj komentarz