Współczesne i zabytkowe Alfy Romeo na scenie w Goodwood

– Stelvio Quadrifoglio debiutuje w Wielkiej Brytanii przy okazji 25. edycji “Festival of Speed 2018”;

– U jego boku pojawi się showcar C37 Alfa Romeo Sauber F1 Team, bolid, w którym Marcus Ericsson i Charles Leclerc walczą w Mistrzostwach Formuły 1;

– Na “Festival of Speed” nie może zabraknąć serii specjalnych Nürburgring Edition Giulia Quadrifoglio “NRING” oraz Stelvio Quadrifoglio “NRING”, które zaakcentują rekordy ustanowione przez te dwa samochody; – Stoisko Alfy Romeo to doskonała wizytówka marki i prezentacja tego, co najlepsze w aktualnej produkcji: osiągi i sportowy wygląd również w wydaniu Giulii Veloce Ti i Giulietty Veloce;

Alfa Romeo 1750 GT Am

– W 108 lat historii Alfy Romeo wpisane jest DNA marki złożone z wyścigów i rywalizacji: zabytkowe GTAm oraz 1900 Sport Spider z niezwykle cennej kolekcji FCA Heritage i zwykle wystawiane w Muzeum w Arese zagoszczą na wzgórzu Goodwood z końcem tygodnia.

Od 12 do 15 lipca angielskie hrabstwo West Sussex gościć będzie “Goodwood Festival of Speed”, jedno z najważniejszych międzynarodowych wydarzeń poświęconych sportom samochodowym. W wydarzeniu tym wezmą udział niezwykle cenne samochody zabytkowe marki Alfa Romeo oraz modele z aktualnej produkcji, potwierdzając tym samym nierozerwalną więź pomiędzy ikonami przeszłości i samochodami z teraźniejszej produkcji. Ponadto, przy okazji Festiwalu, Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio, najszybszy SUV w swojej kategorii zadebiutuje w Wielkiej Brytanii w wersji z kierownicą z prawej strony.
DNA rywalizacji: powrót do Formuły 1 oraz serie specjalne Nürburgring Edition

Nie tylko Stelvio Quadrifoglio: fani, którzy przybędą na imprezę będą mogli podziwiać na stoisku Alfy Romeo to, co najlepsze z aktualnej produkcji, a także showcar C37 Alfa Romeo Sauber F1 Team, który walczy w Mistrzostwach Formuły 1 w roku powrotu Alfy Romeo do wyścigów.
Poza tym, zaprezentowane zostaną dwa wyjątkowe modele w limitowanej edycji, dostępne w regionie EMEA w zaledwie po 108 egzemplarzy, nawiązując do 108 lat istnienia, które marka świętowała 24 czerwca br. Są to serie specjalne Nürburgring Edition Giulia Quadrifoglio “NRING” i Stelvio Quadrifoglio „NRING” świętujące rekordy ustanowione przez te dwa samochody na słynnym niemieckim torze.
Giulia Quadrifoglio “NRING” i Stelvio Quadrifoglio „NRING” reprezentują to, co najlepsze pod względem dokonań technicznych, osiągów i stylu. Napędzane są silnikiem 2.9 V6 Bi-Turbo o mocy 510 KM. Stelvio, rekordzista w swojej kategorii, dzięki momentowi obrotowemu 600 Nm, przyspieszeniu od 0 do 100 km/h w 3,8 sekundy oraz maksymalnej prędkości 283 km/h, pokonał 20 832 km Nordschleife w 7 minut, 51 sekund i 7 setnych.
Oba samochody oferują ponadto jedyne w swoim rodzaju i satysfakcjonujące customer experience, będące kwintesencją doskonałych osiągów i technologii na najwyższym poziomie. Oprócz elementów wyposażenia typowych dla wersji Quadrifoglio, w wersji “NRING” występuje także specjalny “Pakiet powitalny”.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio NRING

Doskonałe wyposażenie charakteryzujące wersję Quadrifoglio to nie wszystko – seria specjalna “NRING” wzbogacona jest o hamulce karbonowo-ceramiczne, sportowe siedzenia Sparco® z czerwonymi przeszyciami i konstrukcją z włókna węglowego, gałkę dźwigni automatycznej skrzyni zmiany z wstawką z włókna węglowego, kierownicę ze skóry i alcantary, również w tym przypadku z wstawkami z włókna węglowego. Osłona przednia oraz obudowy lusterek wstecznych wykonane są z włókna węglowego, tak samo, jak wstawki na listwach progowych. Nie brakuje też przyciemnianych szyb, Adaptive Cruise Control, pakietu audio premium Harman Kardon, systemu multimedialnego AlfaTM Connect 3D Nav z 8,8″ ekranem, Apple CarPlayTM i Android AutoTM oraz DAB. W Giulii debiutuje wykonany z włókna węglowego dach, a Stelvio zostało z kolei wyposażone w dach panoramiczny, otwierany elektrycznie. W obydwóch występują specjalne dywaniki z czerwonym logo, zaprojektowane przez Mopar. Wreszcie, obydwa samochody występują w najnowszym, szarym kolorze nadwozia Circuito, zarezerwowanym dla tej limitowanej edycji.
By uczcić powstanie nowej, limitowanej edycji, wersje NRING otrzymają specjalny “Certyfikat autentyczności” wydawany przez FCA Heritage, dział zajmujący się promowaniem historii włoskich marek z Grupy FCA. Decyzja, by opatrzyć te serie specjalne “Certyfikatem autentyczności”, zwykle zarezerwowanym dla samochodów zabytkowych, w pełni kwalifikuje je do tytułu “Instant Classic”.

To, co najlepsze z aktualnej produkcji

Obok serii specjalnych Nürburgring Edition, pojawi się Stelvio Quadrifoglio w czarnym kolorze Vulcano, Giulia Veloce Ti oraz Giulietta Veloce. Alfa Romeo Giulia Veloce Ti, w czerwonym kolorze Competizione i wyposażona w silnik turbo benzyna o mocy 280 KM zestawiony z automatyczną, ośmiostopniową skrzynią biegów oraz napędem 4×4 Q4 jest kwintesencją doskonałości technicznej i motoryzacyjnej gamy Giulii. Słynny skrót, który pochodzi od nazwy “Turismo internazionale” jest od zawsze synonimem najbogatszych, najbardziej zaawansowanych technologicznie i najbardziej dynamicznych wersji. Giulia Ti jest najekskluzywniejszą wersją z gamy, łącząc sportowy flavour Giulii Veloce z urzekającym charakterem, bogatym wyposażeniem seryjnym oraz najbardziej zaawansowaną technologią, “puszczając oko” do Quadrifoglio, z którym łączą ją wspólne elementy stylu. Giulia została zresztą niedawno wyróżniona nagrodą „Compasso d’Oro ADI”, najbardziej prestiżową na świecie nagrodą w dziedzinie wzornictwa.

C37 Alfa Romeo Sauber F1 Team

Giulietta Veloce jest najbardziej sportową wersją z gamy Giulietta: silnik 1750 turbo benzyna o pojemności 240 KM i automatyczną skrzynię biegów TCT. Niebieskie metalizowane nadwozie w kolorze Blu Misano przyciąga wzrok, dzięki nowym sportowym zderzakom z wstawkami w kolorze czerwonym Alfa, błyszczącemu wykończeniu klamek i obramowań świateł przeciwmgielnych, obudowy lusterek w kolorze antracytu, elektrycznie otwieranemu dachowi z szerokim przeszkleniem, poszerzonym układem hamulcowym Brembo z czerwonymi zaciskami, 18″ felgom ze stopów metali lekkich z 5 otworami oraz podwójną poszerzoną końcówką rury wydechowej. Tę samą sportową stylizację można odnaleźć we wnętrzu samochodu, wzbogaconym o sportowe fotele pokryte skórą i tkaniną Alcantara, ze zintegrowanymi zagłówkami, czerwonymi przeszyciami oraz spłaszczoną u dołu sportową, skórzaną kierownicą.

Kolekcja FCA Heritage

Festival of Speed w Goodwood jest jedną z największych imprez motoryzacyjnych organizowanych na otwartym powietrzu, a w tym roku, w niezwykłej scenerii hrabstwa West Sussex świętowana jest 25. rocznica jej istnienia. Oprócz ponad 600 samochodów i motocykli, które przypominają fenomenalną historię motoryzacji i sportów motocyklowych, w wydarzeniu weźmie udział również kilka legendarnych, zasłużonych dla tego sportu osób oraz międzynarodowych sław.
 
W tym gronie nie mogło zabraknąć FCA Heritage, działu zajmującego się ochroną i promocją dziedzictwa kulturowego włoskich marek FCA, który bierze udział w przeglądzie, prezentując dwie perełki Alfa Romeo z własnej kolekcji, by podkreślić nierozerwalną więź łączącą bogatą historię i wielką przyszłość. Odwiedzający będą mogli podziwiać dwa modele dostępne zwykle dla zwiedzających w Muzeum Alfa Romeo w Arese: 1750 GT Am i 1900 Sport Spider.

Alfa Romeo 1750 GT Am

– Maksymalna moc: 220 KM
– Maksymalna prędkość: 240 km/h
– Rok produkcji: 1970
 
1750 GT Am uzyskała homologację wyścigowej wersji, bazując na wersji 1750 GT Veloce sprzedawanej na rynku północnoamerykańskim, stąd wzięła się nazwa “Am” oznaczając “Amerykę”.

Alfa Romeo 1900 Sport Spider

W odróżnieniu od modelu sprzedawanego w Europie, 1750 GTV, z której „zrodziła się” GT Am, zasilany był wtryskiem mechanicznym Spica, który spełniał amerykańskie standardy dotyczące emisji spalin i jednocześnie brał udział w wyścigach. “GT Am” w odróżnieniu od Giulii Sprint GTA oraz jej następczyni GTA 1300 Junior, miał karoserię wykonaną ze stali oraz powiększone błotniki z poszerzeniami z włókna szklanego, które nadawały samochodowi bardzo agresywnego wyglądu. Znaczące były również modyfikacje wprowadzane do silnika, który osiągał moc 220 KM przy 7500 obrotach/min, rozpędzając GT Am do 240 km/h.
 
GT Am odniósł ogromny sukces w Mistrzostwach Europy Samochodów Turystycznych, z tytułem najlepszego kierowcy dla Toine’a Hezemansa, „latającego Holendra”, który odniósł zwycięstwo za kierownicą tego samochodu w roku 1970 i 1971.

Alfa Romeo 1900 Sport Spider

– Maksymalna moc: 138 KM
– Maksymalna prędkość: 220 km/h
– Rok produkcji: 1954
 
1900 Sport Spider została wyprodukowana tylko w dwóch egzemplarzach, a jeden z nich, z karoserią zaprojektowaną przez Bertone, należy do kolekcji FCA Heritage. Został stworzony pod kierownictwem Orazio Satta i Giuseppe Busso. Mechanika bazuje na “1900 Super Sprint”: dwuwałowy silnik jest wykonany z żeliwnego bloku, tak jak coupé, ale pojemność skokowa została zwiększona prawie do dwóch litrów (1997,4 cm3), co pozwalało na starty w wyścigach. Stopień sprężania został zwiększony do 9:1, układ smarowania jest z suchą miską olejową, a maksymalna moc podniesiona została do 138 KM. Zawieszenia przednie jest czterowahaczowe, natomiast z tyłu jest zamontowany most tylny De Dion, analogicznie do sedana “Alfetta” sprzed 20 lat.
 

 
Źródło informacji: FCA Polska

You May Also Like

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: