Zakaz handlu zachęca do planowania podróży: 50-procentowy wzrost liczby wyszukiwań lotów w niedziele

Warszawa, 27 marca 2019 r. – Nieco ponad rok temu weszła w życie ustawa o ograniczeniu handlu w niedziele. Eksperci wyszukiwarki KAYAK.pl postanowili sprawdzić, w jakim stopniu zamknięcie sklepów mogło wpłynąć na nawyki konsumenckie Polaków oraz czy tegoroczne zaostrzenie prawa miało dalszy wpływ na liczbę wyszukiwań w serwisie.

Planowanie wakacji zamiast zakupów?

Jak pokazują najnowsze dane KAYAK.pl, od wprowadzenia zakazu handlu w marcu ubiegłego roku liczba wyszukiwań odnotowywanych w niedziele wzrosła o blisko 50% w stosunku do liczby zapytań w analogicznym okresie rok wcześniej, czyli od marca do końca grudnia 2017. Co więcej w minionym roku użytkownicy szukali lotów średnio 26% częściej w niedziele niehandlowe, niż w te, kiedy mogli udać się na „tradycyjne” zakupy do centrum handlowego.

Zaostrzenie ustawy, które obowiązuje od początku tego roku, mogło nawet jeszcze w większym stopniu wpłynąć na rosnące zainteresowanie podróżami: porównując pierwsze dwa tygodnie marca 2019 roku do tego samego okresu z roku poprzedniego (kiedy zakaz dopiero zaczął obowiązywać), wyszukiwarka zanotowała wzrost aktywności użytkowników o niemal 35%.

„Planowanie wyjazdów często rozpoczynamy w weekendy, kiedy mamy czas na relaks i odpoczynek. Dzięki aplikacji mobilnej KAYAK wyszukiwanie wymarzonego kierunku jest szybsze, wygodniejsze i możliwe do wykonania bezpośrednio z naszej kanapy, a wyniki można zapisać i wrócić do nich kiedy następnym razem będziemy przy komputerze. Jak pokazują nasze dane za 2018 rok, niedziele – obok poniedziałków i wtorków – były dniami, kiedy Polacy dokonywali najwięcej wyszukiwań. Co więcej, odnotowaliśmy także ponad 30% wzrostu wyszukiwań w styczniu i lutym bieżącego roku w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej, kiedy to Polacy mogli bez ograniczeń korzystać ze stacjonarnych sklepów przez cały tydzień. Można więc przypuszczać, że zakaz handlu był jedną z przyczyn wzmożonej aktywności użytkowników – obok takich czynników jak rosnąca popularność naszej wyszukiwarki oraz większe możliwości budżetowe Polaków”. – komentuje Aleksandra Sowa-Frąckowiak, rzecznik prasowy KAYAK.pl.

You May Also Like

Leave a Reply

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

%d bloggers like this: